Bon Bini Curaçao deel 1!

groteknip

Woooow Curaçao! Een waar paradijs!

Dit jaar waren wij erg laat met boeken en vier weken voor onze zomervakantie begon realiseerden wij ons dat we snel aan de slag moesten gaan! We wilden altijd al eens naar een echt bounty-eiland, maar toch was het er nog nooit van gekomen omdat we dachten dat het onbetaalbaar was. Totdat we voor de ‘grap’ eens gingen kijken en het ons nog enigzins mee viel. Vervolgens gingen we ons verdiepen en toen we eenmaal de foto’s voorbij zagen komen waren we verkocht. De dag erna besloot mijn vriend de knoop door te hakken (tja, ik ben nogal een twijfelkont…) en hebben we snel onze reis geboekt. Onze reis was het voordeligste via stipreizen.nl. Yeahhh eindelijk hadden we een vakantie geboekt en kon de voorpret beginnen! Ik kon het eerst niet geloven; we gingen naar CURAÇAO!!!

Het aftellen kon beginnen en voor we het wisten stapten we in de auto richting Schiphol. Omdat we uit het zuiden van Nederland komen en de vlucht al om 8.15 uur ’s ochtends vertrok, hadden we een park-sleep-fly-hotel geboekt die vlakbij Schiphol was gelegen.

Ideaal! Je parkeert je auto voor het hotel, checkt in, gaat lekker uitrusten/slapen en de volgende ochtend wordt je met een shuttlebus naar Schiphol gebracht. Daar aangekomen hadden we wat gegeten en wat leesvoer gekocht. De reis kon beginnen!

De heenreis duurde ongeveer 11,5 uur (met een tussenstop op Sint Maarten). Helaas heb ik hier geen foto’s van kunnen maken. We hadden vermaak aan boord middels een entertainmentsysteem van KLM. Heerlijk een paar films achter elkaar wegkijken zoals ‘Bon Bini Holland’ om alvast in de stemming te komen. Vervolgens arriveerde we vrijdag op Hato (het vliegveld van Curaçao). We dachten dat we nog een deel van de middag en de avond zouden hebben om van het eiland te kunnen genieten. We stapten het vliegtuig uit en de zon en een heerlijke warmte kwam ons tegemoet! Nu lekker ‘snel’ naar het resort dachten we. Met de nadruk op ‘dachten’. Eenmaal in de hal voor de paspoortcontrole stond een ontzettende lange rij die allemaal door drie mensen werden gecontroleerd waaronder ook een rij met inwoners van Curaçao. We hebben er bijna 2 uur over gedaan om door de paspoortcontrole te komen, maar zo kwamen we wel meteen in het poko-poko ritme (alles rustig aan en maak je vooral niet druk)!

Vervolgens op naar het resort waar we tegen het avondeten aankwamen. We verbleven in het Kunuku Aqua Resort op basis van all-inclusive. Het is een prachtig resort wat recent open is gegaan dus alles zag er nog letterlijk en figuurlijk erg kleurrijk uit!

De eerste avond hadden we nog geen auto en hebben we lekker uitgebreid gegeten en hebben we het resort ontdekt. De lange vlucht + het tijdsverschil van 6 uur + dat het al om 7u ’s avonds donker was zorgde ervoor dat we lekker op tijd in bed lagen. Totdat ik ’s nachts wakker werd, ik op mijn telefoon keek en het al 9 uur in de ochtend bleek te zijn! Ik maakte mijn vriend wakker om te gaan ontbijten (dat tot 10 uur kon). Ik opende de gordijnen en tot mijn verbazing zag ik dat het nog hartstikke donker was. Met mijn slaperig hoofd vroeg ik nog aan mijn
dsc_0273vriend hoe dit nu toch kon…?!
Totdat ik me realiseerde dat ik de tijdzone van mijn telefoon nog niet had aangepast… Oeps! Dan maar weer verder proberen te slapen. Uiteindelijk waren we als eerste van de gasten bij het ontbijtbuffet aanwezig…

In het volgende deel zal ik jullie meenemen naar de avonturen die we die week verder op het eiland beleefd hebben.