Bon Bini Curaçao deel 2!

In het eerste deel van ons reisverslag hebben jullie een en ander kunnen lezen over de heenreis, de aankomst in Curaçao en ons resort. In dit deel neem ik jullie mee naar de mooiste plekjes en avonturen die we hebben beleefd!

De eerste dag na aankomst (zaterdag) zijn we een auto gaan huren. Aangezien het resort ietwat in het binnenland ligt (richting Westpunt) was het huren van een auto wel een echte must. Eerst hadden we dit via internet willen uitzoeken maar uiteindelijk hebben we een rondje receptie gelopen en werd de auto een half uur later bij het resort afgeleverd. We kregen zelfs een spik-splinter-nieuwe huurauto. Voor we konden gaan rijden moesten we letterlijk het plastic van de stoelen afhalen. Hoewel het geen dikke auto was (KIA Picanto) was het toch een hele leuke beleving! De rit kon beginnen en we besloten om direct naar Willemstad te rijden en Curaçao te verkennen. Willemstad bestaat uit een paar wijken, deze verschillen allemaal van elkaar en hebben elk hun eigen geschiedenis. Het is dan ook erg leuk om te zien dat er in de ene wijk alleen locals wonen en de andere wijk meer gericht is op toerisme. Uiteindelijk zijn we de pondjesbrug over gelopen en zijn we heerlijk neergeploft op een lekker terrasje.Vervolgens zijn we in de avond naar strandbar Zanzibar gegaan waar een heerlijke relaxte sfeer hangt! Er staan zelfs bedjes op het strand waar je je eten kunt laten bezorgen! Music, cocktails and dance!

2016-08-06-17-05-14

Zondag was een relax stranddagje. Maar voor het zover was zijn we heel snel op zoek gegaan naar zonnebrillen. Wij waren zo slim (NOT!) om onze zonnebrillen te vergeten maar het strand is er zo wit en de zon zo fel dat het enorm reflecteert en je zonder zonnebril amper fatsoenlijk je ogen kunt openen. De stranden op Curaçao verschillen ook ontzettend van elkaar. Van lokale strandjes met alleen een paar parasols tot grote stranden met zwembaden, winkelboulevards en hippe strandtenten.

Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij Mambo Beach; één van de meest toeristische stranden. Een zwembad op het strand, eettentjes in het zand, winkels, bediening noem maar op. Alles wat je je maar kunt bedenken. Het gekke is: bij ons in Nederland zou zo een populair strand afgeladen vol liggen. In Curaçao niet. Het was gezellig druk maar toch was er nog genoeg keus voor het kiezen van een lekker plekje! De dag vloog voorbij, even heerlijk genieten!

Maandag hebben we een excursie gedaan. In de ochtend zijn we met een motorboot naar Klein Curacao gegaan. Een onbewoond bounty-eiland waar een oude vuurtoren en een scheepswrak staat. Heerlijk om hier te snorkelen en verder te ontspannen! Dat is ook wel nodig na een rit op de boot van 1,5 uur.
dsc_0328 Doordat er verschillende stromingen bij elkaar komen is de zee op de heenreis erg wild. Op internet duikten al horrorverhalen op over mensen die erge last hadden van zeeziekte. Voor de zekerheid had ik voor vertrek een pilletje ingenomen maar gelukkig heb ik nergens last van gehad. Mijn vriend kwam op het geweldige idee om boven op de boot te gaan staan (naast de kapitein). Een tip: ga niet bovenop staan als er geen zitplaatsen meer zijn. Het waait er zo ontzettend hard en de klappen op zee zorgde ervoor dat  je je anderhalf uur lang heel goed en stevig met twee handen moest vastklampen aan een reling. I can tell: dat is geen pretje. Maar we hebben het overleefd en nadat we met de snorkels het water insprongen was ik het alweer vergeten. We hebben zelfs een stukje met een zeeschildpad mee gezwommen! Dat was echt een heel mooi en bijzonder moment! Helaas hadden we geen onderwatercamera en hebben we hier geen foto’s van. Vervolgens hadden we een bbq-lunch op de boot en vaarden we een paar uur later terug onder het genot van een hapje, drankje en muziekje! Chillen!

Dinsdag zijn we met de auto de strandjes langsgegaan aan de andere kant van het eiland richting Westpunt. Dit zijn meer de lokalere strandjes zoals de Grote Knip en Playa Grandi en Playa Forti.Playa Forti staat bekend om een klif waar al veel mensen vanaf zijn gesprongen. Youtube staat er vol mee.Dat leek ons wel wat, totdat ik op het randje stond en me bedacht dat 12 meter toch wel erg hoog is. Uiteindelijk zijn we drie keer bij Playa Forti geweest en is mijn vriend uiteindelijk van de klif gesprongen!

Lezen jullie in deel 3 mee naar de volgende (bijna laatste) dagen in Curaçao?

Liefs, Manuela

1 Comment on Bon Bini Curaçao deel 2!

1. Sabrina
    15 september 2016 at 04:17 (1 jaar ago)

Wauw! Dat klinkt als een prachtige vakantie tot nu toe!